Radio cyfrowe zyskuje coraz większą popularność nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. W skrócie jest to technologia, dzięki której dźwięk może być przenoszony sygnałem cyfrowym przy użyciu modulacji. Według statystyk najczęściej radia cyfrowego (ang. digital radio) słuchamy za pośrednictwem internetu.
Największą przewagą cyfrowego radia nad analogowym jest jakość jego dźwięku. W tym przypadku nie spotkamy się z szumem ani trzeszczeniem w słuchawkach – dźwięk jest idealny. Kolejną zaletą jest ilość dostarczanym do odbiorcy informacji o nadawanym materiale. W radiu analogowym opisy ograniczały się do tekstu, w przypadku cyfrowego odpowiednika są to także strony internetowe i obrazki. Z perspektywy właściciela również ta technologia ma pozytywy – za jej pośrednictwem niższym nakładem finansowym może on emitować większą ilość programów.
A gdzie Polacy najczęściej słuchają radia? Z ubiegłorocznych danych wynika, że miejscem, w którym radio włączamy najczęściej, jest praca. Na dalszych miejscach uplasował się dom oraz samochód. Aktualnie przeważają jeszcze standardowe odbiorniki radiowe, jednak z każdym rokiem się to zmienia. Radio cyfrowe za pośrednictwem stron internetowych oraz aplikacji używane jest przez coraz większą liczbę osób, nie tylko młodych, ale również i osoby starszej daty.
Jeżeli przyjrzymy się godzinom, w jakich odbiorniki są najczęściej włączone, mamy zdecydowaną dominację godzin porannych. Polacy słuchają nie tylko muzyki, aby pozytywnie rozpocząć dzień, ale także różnych programów informacyjnych i wiadomości. Warto także odnotować, że radio właściwie nie ma przeciwników. Stacje są zróżnicowane, dzięki czemu każdy może znaleźć coś dla siebie. Kilka lat temu prognozowano, że radio może stracić na popularności. Tymczasem procent osób, które regularnie włączają swoje odbiorniki w ciągu ostatnich 2 lat, wzrósł z 50% do 70%.