Chociaż większość z nas nie do końca wie co to takiego wobllery reklamowe, tak naprawdę widujemy je i mamy z nimi do czynienia w zasadzie codziennie. Otóż wobller reklamowy to nic innego jak kiwak który macha do nas w sklepie i informuje nas o promocji, niższej cenie bądź nowym produkcie.
W zasadzie codziennie odwiedzamy supermarkety, drogerie na ich półkach znajdujemy rożnego rodzaju produkty oraz określone wyroby. Właściciele sklepów mają świadomość tego, że często klienci podejmują decyzje o tym co kupują pod wpływem chwili. Jeżeli dany produkt oraz regał na którym znajduje się produkt jest odpowiednio wyeksponowany zwiększa się szansa na to, że klient zdecyduje się na jego kupno.
Wobller jest niewielki kartonikiem, który jest zamocowany na giętkim ramieniu, który jest przymocowany do półki na której znajduje się oferowany nam produkt. Jego nazwa wywodzi się od angielskiego słowa wobller, które oznacza kiwanie, chwianie, a głównym zadaniem wobllera jest zwrócenie na siebie naszej uwagi, zatrzymanie się przy półce z oferowanym nam produktem, a w efekcie końcowym jego kupienie. Przewagą i największą zaletą weblera jest to, że wyróżnia on dany produkt na tle innych, w tak sposób, że klient najwcześniej decyduje się na kupno tego konkretnego produktu, mimo, że obok znajdują się produkty tego samego przeznaczenia, jednak uwaga klienta dzięki kiwającym się wobllerom jest skupiana najpierw na produkcie reklamowanym, inne pozostają w tle
Wobllery wykorzystywane są w wielu różnych branżach, gdzie duże znaczenie ma reklama i marketing, natomiast najczęściej spotykamy je w sklepach spożywczych, drogeriach czy w sklepach budowlanych. Najlepiej sprawdzają się zatem tam gdzie klient sam dokonuje wyboru tego co chciałby kupić.
Konstrukcja wobllera
Wobllery najczęściej składają się z dwóch części ramienia wykonanego z lekkiego materiału zazwyczaj pvc, zakończonego z obu stron taśmą samoprzylepna umożliwiającą przyklejenie ramienia do miejsca jak np. regał sklepowy, natomiast z drugiej strony do kartonowego nośnika z treścią reklamową. Drugim elementem woblera jest sam nośnik z treścią, może on przybierać dowolny kształt oraz wielkość. Najczęściej spotykamy woblery papierowe bądź też woblery pvc. Ich wygląd jest zazwyczaj uzależniony od zamawiającego, każdy może zaprojektować swój własny wobller według swoich potrzeb oraz upodobań. Zarówno treść wobllera jak i jego wielkość oraz kolor, a nawet to w jakim miejscu są wyeksponowane ma ogromny wpływ na przekaz reklamowy, przyciągają one wzrok i w dużej mierze wpływają na decyzje klienta.