Prowadzenie sklepu internetowego to trudne zadanie, jeżeli zaczynasz zdobywać popularność. W takim przypadku trzeba wynająć większą przestrzeń magazynową, negocjować nowe warunki przewozu towarów w firmach kurierskich, zwiększyć zatrudnienie, ale czy na pewno warto podejmować się takich działań samodzielnie? Tak naprawdę możesz w tym celu wykorzystać magazyn dystrybucyjny, który zajmie się na zasadzie outsourcingu przyjmowaniem towarów i zamówień, magazynowaniem, kompletacją zamówień, pakowaniem oraz wysyłką towarów do Twoich klientów. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzić duże kwoty na zatrudnieniu i na innych czasochłonnych czynnościach, ale skupisz się na działalności operacyjnej i wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów w dokładnie przeanalizowanej grupie docelowej. Usługi logistyczne dopasowane do sklepu internetowego potrafią zapewnić niezbędną przewagę konkurencyjną. W jaki sposób konkretnie?
Logistyka w sklepie internetowym – jak to wszystko prawidłowo zorganizować?
Profesjonalna logistyka e – sklepów (https://oexfulfilio.com/logistyka-dla-ecommerce/) to niezbędny element łańcucha dostaw, a integracja procesów logistycznych na większą skalę to jedno z kluczowych zagadnień w ostatnich latach i to przy okazji powiązanych z automatyzacją różnych platform sprzedażowych. Operatorzy fulfilment zdobywają uznanie wśród właścicieli sklepów internetowych, ponieważ ułatwiają skalowanie biznesu i nie wymagają podnoszenia ogromnych kosztów na początku nawiązywania współpracy. Jeżeli urośniesz biznesowo wystarczy poprosić o zwiększenie przestrzeni magazynowej, co można u operatora zrobić od ręki. Magazyn fulfilment standaryzuje wszystkie procesy obsługi klienta i przejmuje nawet odpowiedzialność za zwroty, rozbudowę lub zmianę strategii marketingowej, za kontakt z konsumentami w pilniejszych sprawach. Rozszerzenie lub zawężenie usługi zależy tak naprawdę od samego właściciela działalności w sektorze e – commerce. Na usługę fulfilment składa się wiele interesujących elementów, chociażby pełna kontrola jakościowa wchodzącego i wychodzącego asortymentu, przygotowanie strategii zarządzania zapasami, etykietowanie zgodne z polityką przedsiębiorstwa, odzyskiwanie wartości zaburzonej przez mało efektywne procesy dotychczas występujące w sklepie internetowym.
Dlaczego outsourcing usług logistycznych opłaca się coraz bardziej?
W Polsce największym kosztem przy prowadzeniu biznesu w sieci okazują się pracownicy. Zatrudnienie wiąże się z ponoszeniem kosztów brutto – brutto, a outsourcing logistyki gwarantuje nie tylko większą elastyczność, ale w ogóle ograniczenie lub wyeliminowanie ryzyka związanego z klasycznym zatrudnieniem. Era automatyzacji i złe prawo podatkowe nie daje żadnych złudzeń, co do dalszego rozwoju branży. Drożejąca ludzka praca i ogromne opodatkowanie pracy przekraczające już racjonalne widełki wymusza outsourcing na praktycznie każdym poziomie, także w niewielkich sklepach internetowych, kiedy właściciel nie jest w stanie wykonać wszystkich czynności związanych z obsługą klienta samodzielnie.
zobacz również: https://13wzgorze.com.pl/czego-mozna-oczekiwac-od-wysokiej-klasy-magazynu-dystrybucyjnego-dla-e-commerce/